Czy warto zlecać badania marketingowe zewnętrznym firmom?

Każda większa firma jest świadoma znaczenia marketingu w codziennym funkcjonowaniu na rynku i osiąganiu pożądanych wyników finansowych, dlatego wydziela w ramach swej struktury dział marketingu, którego główne zadania sprowadzają się do zwiększenia sprzedaży oraz wzmocnienia świadomości marku u konsumentów. Jednakże pomimo funkcjonowania tej wyspecjalizowanej jednostki, znaczna część przedsiębiorstw, w tym przede wszystkim korporacje, zlecają badania marketingowe (o których więcej tutaj: http://www.pressinfo.pl/shop/report/list.html) na zasadach outsourcingu.

Ekonomia badań – outsourcing czy wakat?

Każda większa firma jest świadoma znaczenia marketingu w codziennym funkcjonowaniu na rynku i osiąganiu pożądanych wyników finansowych, dlatego wydziela w ramach swej struktury dział marketingu, którego główne zadania sprowadzają się do zwiększenia sprzedaży oraz wzmocnienia świadomości marku u konsumentów

Autor zdjęcia: wocintechchat.com

Mogłoby się wydawać, że w przypadku firm zatrudniających dużą liczbę pracowników stworzenie kilku dodatkowych wakatów, których głównym zadaniem będą badania marketingowe, nie stanowi większego problemu. Byłaby to jednak oszczędność jedynie pozorna. Badania marketingowe można zlecić podwykonawcom, którzy nie wymagają dostępu do baz danych firm, zakupu nowego sprzętu IT. Nie będzie się to również wiązało z dodatkowymi szkoleniami, a i pracogodziny wykwalifikowanych pracowników można przeznaczyć na inne zadania wymagające wiedzy o samej firmie. Bez większych trudności mogą oni skorzystać już z gotowych raportów sporządzonych przez zewnętrznych specjalistów.

Doświadczenie, wiedza i umiejętności – zalety agencji badań marketingowych

Oszczędności nie są jedynym powodem, dla którego wiele dużych przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing badań marketingowych. Nie mniejsze znaczenie ma doświadczenie firm wyspecjalizowanych w tego typu badaniach. Wiedzą one, jak konstruować ankiety, jak przeprowadzać wywiady oraz jakie metody badawcze sprawdzą się najlepiej w danym przypadku. Co więcej, aby badania marketingowe można uznać za miarodajne, należy dotrzeć do jak najbardziej zróżnicowanej grupy odbiorców. Firmy zajmujące się takimi badaniami mają własne bazy danych oraz wiedzę na temat efektywnego poszerzania ich.

Na obecnym, wymagającym runku znaczenie skutecznego marketingu nie podlega najmniejszym wątpliwościom. Jednakże marketing bez solidnej podstawy w postaci wiedzy o preferencjach konsumentów oraz bez feedbacku jest działaniem niepełnym. Warto zatem skorzystać z doświadczenia i wiedzy firm wyspecjalizowanych w dostarczaniu swoim klientom jak najbardziej poprawnej i wyczerpującej informacji o rynku.